En sterk visuell identitet er viktig

Fortell kundene hva du leverer, vis dem hva de kan forvente og skill deg ut fra konkurrentene.

En god logo er en ting, men en god grafisk profil, eller visuell identitet, kan løfte inntrykket og gi kundene sterkere assosiasjoner til din merkevare. Den formidler hva du står for, og er den røde tråden i din kommunikasjon med kundene. Med logo, farger og fonter oppnår du at kunden lettere kjenner deg igjen og får assosiasjoner til dine tjenester. 

Sammen finner vi din visuelle identitet

Med Designu-metoden jobber vi fram den beste visuelle identiteten for akkurat din bedrift. Målet er å få definert essensen i bedriften din, og kartlegge hva som identifiserer den. Basert på dette utvikler vi konsepter som vi jobber videre med. Sluttproduktet blir en gjennomført og gjennomtenkt visuell identitet med en grafisk profil som styrker merkevaren din. Metoden er også nyttig for kundene, da mange har opplevd at den bidrar til intern forankring av prosessen.

Designu jobber alltid med å vise helhetlige utkast til kunder. Det er viktig å få et helhetlig bilde av profilen ved å se den på flere flater. Logoen ser kanskje fin ut på skjermen, men passer den den til profilbilde på Facebook eller på uniformen? Vi lager alltid slående mockups for hvert utkast, slik at du kan ta en helhetlig vurdering før du tar et endelig valg.

Digital profilhåndbok

Det hele overleveres i form av en digital profilhåndbok, hvor du får alt du trenger til internt bruk og til underleverandører tilgjengelig med et klikk. Avhengig av størrelse på prosjektet vil profilhåndboken inneholde illustrasjoner av profileringsartikler, trykksaker etc., i tillegg til alt du trenger av maler, varianter av logoen, regler for bruk av logo og profilelementer, typografi og farger.

Vi hjelper deg videre

Etter en god grafisk profil er på plass har du kanskje behov for flere tjenester innen grafisk design?