fbpx

Webdesign

Handle lokalt

Hele Norge stengte ned 12. mars 2020 grunnet Covid-19, og dette skapte store problemer for mange bedrifter. Lokal varehandel hadde mistet kundene sine over natten. Næringsforeningen i Hammerfest var tidlig på banen for å finne en god løsning på hvordan en kunne opprettholde varehandelen, og samtidig gjøre dette trygt under de nye omstendighetene. Næringsforeningen organiserte raskt en transportløsning for alle medlemsbedriftene. Designu fikk oppdraget med å lage en veldig enkel oversiktsside, hvor kundene kunne finne lokale bedrifter og ta direkte kontakt. Samtidig skulle det nye leveringstilbudet markedsføres. Resultatet ble Handle Lokalt, som ble lansert 17. mars, kun fem dager etter at livet til de fleste av oss ble snudd på hodet. Løsningen var enkel, og kunne raskt implementeres for flere næringsforeninger i Nord-Norge. Innen to uker hadde flere handelsplasser i Nord-Norge et effektivt informasjonsnettsted for promotering av lokale bedrifter.

Responsivt design

tilpasset alle skjermstørrelser.

Markedsføring

RAMME PÅ FACEBOOK OG ANNONSER

For å fremme plattformen utviklet vi flere markedskampanjer som ble lansert i regionale og nasjonale media.

Responsen var enorm, og en anslår at 65 %, eller flere av lokalbefolkningen fikk med seg tilbudene rundt Handle Lokalt.

Vi laget også en gratis Facebook-ramme som ble lastet ned over 3000 ganger, og denne hjalp til med å spre budskapet om, og bidra til oppmerksomheten rundt Handle Lokalt.

design av ramme for profilbilde
Annonse for web på ipad

Video

promovideo

Layout

fargekodet, organisert, livlig.