fbpx

Webdesign

Handle lokalt

Norge stengte den 12. mars 2020 og dette skapte store problemer for mange bedrifter. Lokal varehandel hadde plutselig mistet kundene sine over natten.
Næringsforeningen i Hammerfest var tidlig på banen for å finne en god løsning på hvordan man kunne opprettholde varehandelen, og samtidig gjøre dette trygt under de nye omstendighetene.
Næringsforeningen organiserte raskt en transportløsning for alle medlemsbedrifter. Designu fikk oppdraget med å lage en veldig enkel oversiktside, hvor kunder kunne finne lokale bedrifter og ta direkte kontakt, Samtidig skulle det nye leveringstilbudet markedsføres. Resultatet ble Handle Lokalt, som ble lansert den 17. mars, kun fem dager etter livet til de fleste av oss ble snudd på hodet.
Løsning var enkel, og kunne raskt implementeres for flere næringsforeninger i Nord-Norge. Innen to uker hadde flere handelsplasser i Nord-Norge et effektivt informasjonsnettsted for å promotere lokale bedrifter.

Responsivt design

tilpasset alle skjermstørrelser.

Markedsføring

RAMME PÅ FACEBOOK OG ANNONSER

For å fremme plattformen har vi utviklet flere markedskampanjer som ble lansert i regionale og nasjonale media.
Responsen var enorm, og med tanke på med antall innbyggere i byene så hadde nok 65 %, eller mer av lokalbefolkningen fått med seg tilbudene rundt Handle Lokalt.
Vi laget også en gratis Facebook-ramme som ble lastet ned over 3000 ganger, og hjalp til med å spre, og bidra til oppmerksomheten rundt Handle Lokalt.

design av ramme for profilbilde
Annonse for web på ipad

Video

promovideo

Layout

fargekodet, organisert, livlig.