Repvåg Kraftlag
Samfunnsansvar på høyt nivå
- Grafisk profil
- Illustrasjon
- Profil i bruk
Etter endringer i Energiloven måtte Repvåg Kraftlag SA gjennom en prosess for å skille ut nettselskapet fra driftsselskapet, både grafisk og ved navn. NettiNord ble navnet på det nye nettselskapet. I samme prosess ønsket Repvåg Kraftlag SA å fornye profilen til driftsselskapet. Selskapet skulle framstå samlende for datterselskapene, selv om konsernet ble delt opp. Designu har bidratt i prosessen med å utvikle og implementere ny merkevare både internt blant ansatte og styret og eksternt.
Logoen ble fornyet og profilen ble utvidet med illustrasjoner. Illustrasjonene skal forsterkefølelsen av samhold og tilhørighet, både for de ansatte og kundene. De viser at dette er et kraftselskap som bryr seg om lokalbefolkningen og i stor grad bidrar til samfunnsutvikling. Illustrasjonene framstiller også deres geografiske tilknytning, og viser scener som er gjenkjennbare for kundene deres.
Kunde: Repvåg Kraftlag SA
Illustrasjon: Marte Samuelsen