82% av Norges befolkning har Facebook-profil – 67% bruker det daglig.
67% har Instagram-profil og 44% bruker det daglig.
Gir deg verdifull informasjon om dine kunder.
Her kan du snakke med de, lytte til de og påvirke de.
Du øker synlighet og bygger lojalitet til merket ditt.
Du kan kjøre målrettet annonsering som treffer din målgruppe, både på innhold og tidspunkt.
Du får målinger på effekt av innlegg og annonser i sanntid.
Sosiale medier gir økt salg og kundelojalitet ved at du skaper gode kunderelasjoner og gir god service til rett tid. Iflg forskning.
Om ikke du er til stede i sosiale medier så er dine kunder det, og de forventer at du er det også. De forventer underholdning, kundeservice, veiledning og og svar døgnet rundt, hele uka.
Aktivitet i sosiale medier genererer trafikk til hjemmesiden din. Det vil øke mulighetene for at akkurat din hjemmeside dukker opp ved søk (sjekk ut algoritmer lenger ned i artikkelen).
Du kan følge med på hva dine konkurrenter driver med. hva gjør de bra og hva gjør de mindre bra. Stjel og lån gode ideer og lær av andres feil!
Husk at sosiale medier ikke er en reklamekanal, her skal du bygge relasjoner til kundene dine og skape dialog og engasjement.